måndag 27 juli 2009

Måndag 27/7

God kväll!
Ann-Marie hade räknat med att plocka blåbär till sig innan hon åkte tillbaka till Alingsås så under förmiddagen slog hon och Harry sig ner i blåbärsriset. Eftersom jag inte tycker om att plocka gick jag runt på tomten och plockade ca 1,5 liter kantareller istället.
När jag satt och rensade kom Thomas cyklande på sin motionsrunda. Han stannade ett tag innan han fortsatte via Hättälven.
När de båda plockarna var nöjda, det var de efter drygt fyra liter, åkte vi ner till Prästbäcken och åt raggmunk och fläsk. Det finns fortfarande gott om bär för hugade självplockare.
Under eftermiddagen, när det blev sämre väder, tittade Ann-Marie och jag på en film. Susanne hade lånat ut den och den hette "Benjamin Buttons otroliga liv", en lång och ovanligare film. Harry läste alla tidningar under tiden.
Under kvällen fick det bli allsång och Beckfilmen, som jag sett minst en gång tidigare. Dessförinnan grillat med stekta kantareller och annat tillbehör.
God natt på er!

Inga kommentarer: