torsdag 16 juli 2009

Torsdag 16/7

Förmiddagsbesök av Alice och Kurt Tranberg samt Sten-Åke och Susanne.
God kväll!
Under förmiddagen skulle Alice och Kurt Tranberg komma på 11-kaffe. Han hade tidigare hjälpt mig med att svetsa min gårdskratta och för detta ville han inte ha någon betalning. Istället skulle de komma på kaffe. Det var dags för detta nu.
Lunch i Filipstad som vanligt samt ett besök hos Susanne och Sten-Åke innan besök på ICA.
Hemma igen tog jag tag i gräsklippningen och nu har jag bara de tre minsta kvar. Det får bli förmiddagsjobb i morgon.
Åkte ut till Brevik, hembygdsgården, eftersom det var våffelkväll. Tog lotter för nästan 100:- kronor och lyckades till slut få en vinst. Tänk er! En burk vax och en tub hårspray. Det är väl Simon som ligger närmast till hands att överta vinsten.
Pratade med Thorbjörn Lungström. Han skall försöka få fram mellan vilka år de olika brukspatronerna har bott på Strandkullen.
Jag önskar er en god natt!

Inga kommentarer: