torsdag 2 juli 2009

Torsdag 2/7

God kväll!
Idag var det en lugn morgon. Den började med frukost och de obligatoriska tidningarna samt frukost-TV. Fortsatte med att tvätta bilen och därefter göra en höjdjusteringsanordning till gårdskrattan.
Åkte i god tid till Karlskoga för Rotarymöte. Dagens möte var det 3000:e, som vi få som var där firade med jordgubbstårta efter lunchen.
Åkte till ICA i Sandviken, där jag träffade Jennifer, som tillsammans med en kamrat sålde jordgubbar. Jennifer frågade om de kunde få sova hos mig fredag natt eftersom de skulle till en fest i Storfors. Det blev givetvis ja.
Fortsatte till Kristinehamn för att uppvakta Carina, som fyllde år igår. Detta tillsammans med hennes föräldrar och bror med dotter. Vi hade en trevlig eftermiddag i det fina sommarvädret.
Eftersom jag kom lite tidigt hann Stefan förevisa sin nya videokamera. Han visade en del av en film från förra veckan, då han var på fiskeresa i Norge. Det var en fin film och fina bilder.
Tillbaka i Nykroppa tog jag ett dopp i det varma vattnet, 29 grader. Tänk, man kan gå i vattnet och upp ur vattnet utan att frysa. Det är underbart.
Eftersom hembygdsföreningen hade våffelkväll i Brevik åkte jag dit. Jag träffade Rasmus med fru som jag fikade tillsammans med. Det blev också lotter för 85 kronor utan en enda vinst.
Ikväll har jag avslutat med en grillad måltid bestående av majskolv och en vitlökskorv från Hissas.
Kanske kan det bli en film som dagens sista punkt.
God natt på er!

Inga kommentarer: