onsdag 22 juli 2009

Onsdag 22/7

God kväll!
En fin morgon med molnfri himmel. Nu kunde jag inte skylla på något utan det var bara att skrapa färdigt altanen. Nu återstår tvättning innan jag tar tag i penslarna.
Under förmiddagen var vattentemperaturen 20 grader.
Ann-Marie ringde och meddelade att de kommer till fredag lunch.
När jag hade druckit mitt elvakaffe kom Birgit körande. Hon hade varit i Filipstad och handlat eftersom hennes son skulle komma hem med fru och hälsa på. Hon var sur på honom eftersom han inte på morgonen kunnat säga om de skulle komma under kvällen eller under morgondagen.
Jag erbjöd henne att jag skulle koka nytt kaffe men hon ville hellre att jag följde med henne till skogen och tittade efter svamp. Hon fick i alla fall prata av sig.
Vi var i skogen drygt en timme, men svampen var fortfarande för liten för att plockas. Det blev bara några deciliter.
Efter lunchen i Filipstad stannade jag kvar på torget och tittade på dressincykeltävlingen de hade. Åkte sedan till Susanne och Sten-Åke och fick eftermiddagskaffe.
Jag har hittat ett resebolag som har en massa trevliga temaresor. Jag kommer nog att kunna plocka ihop ett par bra resor under hösten - vintern.
Ni får ha en god natt!

Inga kommentarer: