onsdag 8 juli 2009

Onsdag 8/7

God kväll!
Trots att det verkat som det regnat i ett har det under det senaste dygnet bara kommit 3 mm.
På förmiddagen kom Carolin, Securitasförsäljaren, och frågade om de kunde komma och installera larmet, som jag beställt, under förmiddagen istället för efter lunch. Det passade mig bra och efter en stund dök installatören, en ung 2 meter lång man upp. Även Carolin skulle vara med, eftersom hon skall lära sig att installera. Det visade sig att grabben var svärson till Irene och Sune Frisk på gatan. Jag bjöd på kaffe och vi hade en riktigt trevlig förmiddag tillsammans.
Nu är allt installerat och det finns dekaler överallt, tom på uthuset och båthuset.
Efter lunchen gick jag till sjön och kollade temperaturen. Det var fortfarande 22 grader.
Kände mig lite slö och började därför på en ny bok under eftermiddagen.
Kvällen ägnas antagligen åt TV:n.
Ni får ha en god natt!

1 kommentar:

Susanne sa...

Skönt att du har fått ditt larm. Nu känns det lite tryggare.
Kram Susanne