onsdag 29 juli 2009

Onsdag 29/7

Mina, på tomten, handplockade blåbär.
God kväll!
Prick halv tio anlände Kajsa och Harald. Under gårdagen hade bestämts att vi skulle ut och plocka blåbär. Jag hade sagt att vi kunde plocka på min tomt. Det hade hon varit skeptisk till, men det blev så. När vi avslutat plockningen erkände hon att det var det trevligaste stället vi hade kunnat hitta. Fortfarande finns det gott om bär.
Kajsa hade med sig smörgåsar och jag hade kaffet och allt intogs på verandan.
Trettio minuter före avslutad plockning avvek jag och gjorde en sallad till lunch, som de fick innan de återvände till Karlskoga.
Jag nöjde mig med två liter bär. De andra hade ca åtta liter tillsammans. Harald plockade med plockare men Kajsa gjorde som jag och plockade för hand.
Efter lite rast tog jag fram gräsklipparen och klippte en stor och en medelstor gräsmatta. När jag kom in började det plötsligt regna. En skur på två millimeter. Efter den blev det klarblå himmel igen.
Nu återstår väl bara TV-tittande.
God natt!

Inga kommentarer: