fredag 11 september 2009

Fredag 11/9

God kväll!
Startade morgonen med att ladda en tvättmaskin. Röjde och tog bort buskar och grenar vid infartsvägarna, dels för sikten, dels för att inte skrapa bilarna. Tog bort en massa stora grenar vid den stora granen eftersom det är dags att beställa ny olja för hösten. Oljeleverantören önskade det senast eftersom deras bilar är höga och har antenner på taket, som kan skadas. Då hände det. När jag lastade grenar på vagnen för att köra bort till min rishög tog en gren tag i glasögonen och slungade iväg dem. Vart? Letade på marken runtomkring och på grenen som ställt till det samt även i vagnen. Kunde inte hitta dem.
Tog en snabb lunch av rester från tidigare kväll samt åkte till Synsam i Karlskoga. Hade köpt dem där för nästan exakt ett år sedan. Trodde att det skulle gå snabbt att få ett par nya. Vi bestämde att det var lika bra att göra en ny syntest. Det skulle ta två! veckor. Som tur är har jag mina gamla glasögon. Jag fick veta att det kunde gå på hemförsäkringen.
Hem igen och ringde försäkringsbolaget. Jodå, det var bara att komma igen när jag visste priset på de nya. Verkar rätt bra, självrisken är 1500 och ett par nya ligger runt 6 - 7000. Passade också på att anmäla att jag har larm, vilket ger några kronor tillbaka på premien.
Resten av eftermiddagen blev gräsklippning.
När jag var klar med det kom Thomas på motorcykel. Han har nyligen tagit körkort på MC och gjorde en tur. Det blev lite snack och kaffedrickande.
Kvällen tillbringas framför TV:n.
God natt på er!

Inga kommentarer: