fredag 4 september 2009

Fredag 4/9

God kväll!
Vaknade till en mulen, regnig och tråkig dag.
Efter telefonsamtal med Stefan beslöt jag mig för att göra en ordentlig städning på nedervåningen. Det var ett tag sedan det gjordes. Efteråt känns det fräscht och vi får se. Kanske tar jag övervåningen i morgon.
Lunchen intogs som vanligt i Filipstad. Därefter blev det ICA. Jag köpte vitkål för 50 öre kilot och billiga fläskben. Det skall ju vara kålsoppa, när det är Oxhäljamarken. Som pensionär gäller det att passa på när det är billigt.
På hemvägen tittade jag in hos Susanne. Sten-Åke kom hem från jobbet så det blev eftermiddagskaffe innan jag återvände till Nykroppa.
Jag kokade mina ben och soppan och det smakade i alla fall såpass bra att det blev två tallrikar till kvällsmat. Tycker dock att Anitas hade bättre smak. Det finns ju en massa olika recept och det är inte säkert att jag valde det bästa.
Tittade på matchen i fotbollsVM för damer. När det lutade mot norsk seger slog jag över till "doobidoo". Det var nog mer käpatag där än i svenska landslaget. Det verkade som om de svenska tjejerna trodde att de redan var världmästare.
Jag har pratat med Kjell-Åke ikväll. Just nu var han ensam hemma. Carolyn har startat i skolan denna veckan och han var barnlös för tillfället.
Jag hör regnet piska mot taket och det får bli bokläsning eller lite TV före sängen.
God natt på er!

Inga kommentarer: