tisdag 1 september 2009

Tisdag 1/9

God kväll!
Under förmiddagen åkte jag till Karlstad för att träffa Ola Persson, min bankkontakt, på Nordea. Vi gick igenom såväl Invests som mina egna placeringar. Vi flyttade om lite och tog hem en del vinster på det som gått bra. Vi avslutade träffen med lunch innan jag begav mig hem igen.
Eftersom det var fint väder och det inte skulle bli regn under dagen - kvällen passade jag på att ogrässpruta infartsvägarna som hade börjat skifta i grönt.
Tog en promenad och passerade kyrkogården och plockade rent bland blommorna.
Tänkte ett tag att meta mört för ytterligare ett kräftfiska, men det blåste så mycket nere vid sjön så jag avstod. Tömde istället båtarna på vatten. Det var ett tag sedan. Jag mätte även vattentemperaturen. Den var fortfarande tillräcklig för de som badar i kylslaget vatten, 19 grader.
Under gårdagens affärstur tog jag inte upp alla affärer som vi inventerade. Vi var ju även på Clas Olsson och även på en spelaffär, Game. Det var ju Stefans gebit. För mig var det ingenting.
God natt på er!

Inga kommentarer: