onsdag 9 september 2009

Onsdag 9/9

God kväll!
Under förmiddagen körde vi en massa grenar, som jag rensat ur buskar på gräsmattorna, till rishögen för att bränna till våren. Det var ju en upplevelse för en stadstjej.
Jag fortsatte med att röja lite vid iskällaren.
Eftersom Gudrun skulle stå för kvällens mat bestämde vi att vi skulle hoppa över lunchen idag. Tre kvällar med tvårätters blir tyvärr lite för mycket.
Under eftermiddagen åkte vi upp till utsiktstornet på Storhöjden för att ta en fika med våfflor. Det enda som mötte oss var en skylt med "Vi har stängt idag". Då fick det bli ICA för inköp av hennes ingredienser till middagen.
Hemma tog vi istället ett par smörgåsar på altanen. Idag var det ju en solig och varm dag och man kunde konstatera att pensionärslivet inte är så dumt när man kan ta tillvara sådana tillfällen.
Middagen var utmärkt och bestod av "Flygande Jacob" och en utsökt mangodessert.
Eftersom jag skall börja gympan i morgon får det bli en tidigare kväll till sängs.
Carola SMS:ade mig i måndags och undrade om jag hänger med även i år. Det blev naturligtvis ja på det.
God natt på er!

Inga kommentarer: