söndag 20 september 2009

Söndag 20/9

God kväll!
Förmiddagen satt jag inne och förberedde kallelsen till årsmötet för Sälenhuset. Det är min tur att ha mötet och det sker den 24:e oktober. Nu är jag i valet och kvalet om jag skall beställa mat eller laga till 15 personer.
Intog lunchen på Köket i Filipstad. Åkte sedan till Susanne och Sten-Åke. Där var det bullbakning på gång så det blev kaffe och nybakat innan jag åkte hemåt.
Eftersom väderstationen hade slagit om och börjat visa mot sämre väder tog jag in trädgårdsmöblerna vid stenbordet och bersån när de nu var torra och fina.
Åkte in till Karlskoga och såg Bofors möta Leksand. Bofors vann efter straffar. Vid full tid och efter förlängning var resultatet 3-3. Leksand lyckades få in sitt tredje mål när det var 6 sekunder kvar. Bofors vann skottstatistiken klart så det var fullt rättvist att de fick bonuspoängen. Det skall bli intressant att se hur länge Patrik Lundh kommer att vara kvar. Han är nog den som ligger närmast elitserien. Det var inte mer än drygt 2600 betalande idag. En låg siffra med tanke på motståndet.
Det kom fram en person och ville hyra in sig i lagret med sin båt. Han frågade om jag hade plats. Det kunde jag inte neka till men jag sa att han antagligen inte ville betala mitt pris. Han skulle fundera och återkomma.
Jag önskar er god natt!

Inga kommentarer: