tisdag 8 september 2009

Tisdag 8/9

God kväll!
Efter att vi förpackat alla kantareller för frysen var det dags att göra en rundtur och visa upp Nykroppa och Filipstad.
Tänkte att vi kunde se när Kvarnen hade öppet. När vi kom dit visade det sig att de hade öppet på eftermiddagar från 13.00. Klockan var inte halv ännu så vi tänkte fortsätta, men då kom det en man och öppnade och sa att vi var välkomna in. Han lurade på mig ett medlemskort i föreningen för 150 kronor. Eftersom han visat sig hygglig tyckte jag att jag kunde betala det likaväl som jag betalar en massa andra föreningar. På det viset blev det bara halva entréavgiften.
Efter att tittat på konstutställningen, utan att köpa något, och gått igenom Ferlin på andra våningen var det dags för lunch på Louise. Vi tog också vägen förbi Janne och fyllde på vinförrådet med ett par flaskor.
Under kvällen har det varit en tvårätters. Huvudrätten en av mina säkra kort samt desserten, en äpplekaka som Gudrun haft med sig.
Nu önskar jag er alla en god natt!

Inga kommentarer: