måndag 14 september 2009

Måndag 14/9

God kväll!
Ja, då var måndagsrutinerna igång igen. Upp vid 5-tiden, kaffe plus macka, titta igenom tidningarna, iväg till Karlskoga, gympa mellan 7 - 8, dusch och ytterligare en frukost tillsammans med gympakompisarna, lite företagsskvaller och eventuellt annat och därefter hem igen.
Idag var vi nio stycken som svettades och kämpade.
När jag kom hem såg det ut att bli fint torkväder så jag började med en maskin med tränings- och underkläder.
Sedan fick det bli gräsklippning och nu är samtliga gräsmattor klippta.
Trots att jag fortfarande har rester i kylskåpet åkte jag in till Louise vid 14-tiden. Fortsatte till Susanne och talade om hur högre makter fått fram mina glasögon. Visserligen var skaklarna utböjda, men det gick att bryta tillbaka. Kan inte förstå hur de kunde vara hela med tanke på var de låg.
Hemma igen körde jag lite röjning. Det blev en dryg arbetsdag och man blir lite slö framför TV:n.
Jag önskar er en god natt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!
Blev nyfiken; var låg glasögonen? Tur att hitta dem iaf..
Kram

Anonym sa...

De låg fint ihopslagna på grusgången ner mot växthuset, precis där gräsmattan slutar.De måste ha legat i riset och skakat av när jag körde. Skalmarna var isärdragna, men jag bröt tillbaka dem och de funkar perfekt.Svårt att förstå att de klarat sig eftersom jag har kört 4-hjulingen med kärra och gått upp och ner flera gånger samt också kört med gräsklipparen där. Jag tror på högre makter!

Anonym sa...

Kanon kul! skönt att ngn har lite tur emellanåt :)
kramar Lotta