onsdag 2 september 2009

Onsdag 2/9

Vad får man se i gräset när man röjer? Kantareller!
God kväll!
Eftersom det såg ut att bli en fin dag började jag dagen med att ladda en tvättmaskin.
När jag satt och gjorde betalningar för Invest ringde Kajsa. Eftersom det var ett tag sedan vi pratades vid tog det en stund. De höll på att förbereda sig för att resa till sin lägenhet i Spanien.
När jag pratade med Stefan i telefonen kom det några regnstänk, men det var obetydligt, så tvätten klarade sig bra.
Efter lunchen i Filipstad och en snabbvisit hos Susanne åkte jag hem och började röja gräs omkring uthusen. Då fick jag se ovanstående bild. Det var bara och hämta en kasse, det blev drygt 2 liter. Så kan det gå om man bor som man gör.
Under kvällen åkte jag in till Karlskoga och såg Karlskoga HC möta Örnen från Örebro i en träningsmatch. Simon har gått tillbaka till Karlskoga, så nu spelar både han och Sammy i samma lag. De vann med 4 - 2 efter att Sammy gjort 4:e målet i tom bur. Det var ju tur att han fick göra det målet eftersom lillebror hade fått en assist vid första målet.
Nu skall jag rensa och göra iordning svampen, som jag plockade.
God natt på er!

Inga kommentarer: