tisdag 29 september 2009

Tisdag 29/9

God kväll!
Under kvällen igår kom det helt plötsligt en rejäl regnskur på 4 mm samt ett par rejäla blixtar med dunder. Dessutom hade vi vår första frostnatt och gräsmattorna var alldeles vita under morgonen. Morgonen var klar och fin och det gjorde att jag kunde köra röjsågen hela dagen i ett strålande väder. Nu har jag bara ett par timmar kvar tills jag röjt allt som jag tänkt mig. Givetvis kan jag fortsätta med att röja sly, men det tar jag lite undan för undan. I år är det flera som sagt att det blir bra. Det är bara det att jag gör samma sak varje år och tydligen kommer man inte ihåg att det är så.
Under eftermiddagen fick jag gå ner till Birgit och röja lite. Hon har varit på mig tidigare, men eftersom hon är noga med vad som skall tas, och hon har varit strängt upptagen som de flesta pensionärer är, var det först idag som hon kunde peka ut vad som skulle bort. Det hela avslutades med kaffe.
Nu får kvällen avslutas med lite tv.
God natt på er!

Inga kommentarer: