tisdag 15 september 2009

Tisdag 15/9

En liten del av dagens arbete. Idag fick det bli röjning med röjsågen. Bilden är inte som verkligheten, men visar att eken framträder vid iskällaren på ett bättre sätt när buskar och gräs försvunnit. Det är sådana stunder en pensionär känner sig lycklig. Arbete som ger resultat.
Började annars dagen med att avbeställa synundersökningen eftersom jag återfunnit mina glasögon. Kunde naturligtvis fortsatt och fått ett par nya, men de jag har är ju inte så gamla. Slipper också lägga ut ett par tusen i onödan.
Janne ringde och önskade äta lunch tillsammans med sin storebror. Det blev så och efter lunchen fortsatte jag med röjningsarbetet. Nu blev det trekanten mellan infartsvägarna.
Birgit, som hörde att jag höll på att arbeta, kom och undrade om hon skulle sätta på kaffe. Det tackade jag inte nej till och det blev en timme ledigt innan jag fortsatte och avslutade det påbörjade jobbet.
Nu är det ledigt för idag och jag önskar er god natt!

Inga kommentarer: