fredag 8 januari 2010

Fredag 8/1

God kväll!
Idag börjar vi med att gratulera Simon, som fyller 19 år.
Återigen en kall morgon, -23 grader. Högsta temperaturen idag var ca -18. Igår såg det ju lovande ut, men det blev kallare igen.
Annars är jag en lycklig man. Vid lunchtid, när jag skulle ta in mer ved för eftermiddagens eldning, hörde jag ett tyngre fordon närma sig huset. Det var den efterlängtade oljan som kom. Nu är det som det skall igen. Jag är också nöjd med att jag tidigare beslutat mig för att ha kvar oljepannan som ett alternativ, när jag installerar bergvärmen.
Strax innan oljebilen kom hade jag hört på radion att vägen mot Filipstad skulle vara avstängd ca 1,5 timmar för bärgning. Eftersom oljebilen skulle dit tog han nu vägen över Asphyttan.
När jag åkte in för att äta hade de precis släppt på trafiken igen. Det var en dansk långtradare som hade kört av vägen på en raksträcka.
Jag åt tillsammans med Janne, som kom samtidigt. Efter maten åkte jag förbi och gratulerade Simon. Det blev kaffe och en tårtbit innan jag återvände till Nykroppa.
Kvällen har jag ägnat åt "ettans" program. Klarade Varberg före de tävlande.
God natt på er!

Inga kommentarer: