tisdag 12 januari 2010

Tisdag 12/1

God kväll!
En behaglig dag, en morgontemperatur ca -15 som blev till -10 på dagen för att nu ikväll åter sjunkit till -15. Solen sken och det var vindstilla. Rådjuren var framme under förmiddagen och åt lite solrosfrön under fågelbordet. Domherrarna ser man varje dag.
Åt lunch tillsammans med lillebror. Köpte med mig och åt årets första semla till eftermiddagskaffet.
Tog en promenad på sjön för att se om det fanns skidspår, såg nämligen ett par åkare när jag åkte till stan. Tyvärr, det fanns bara skoterspår och det är inte så roligt att åka i.
Annars började jag dagen med en tvättmaskin och plockade också undan de julsaker som jag har haft stående, mest adventsstakar. Jag är glad att jag inte tog fram mer än vad jag gjorde. Även om det inte var mycket, så tog det sin tid. Får se hur många stakar som lyser nästa jul.
Ikväll såg jag "Halvåtta hemma hos mig samt "Mästarnas mästare". Räknade sedan med att se en Wallanderfilm. Jag trodde att den började klockan 21, men den hade börjat 20. Så kan det gå.
God natt på er!

Inga kommentarer: