måndag 25 januari 2010

Måndag 25/1

God kväll!
Efter gympan åkte jag till Marina, eftersom jag hört att hon var ledig, då hon skulle arbeta på eftermiddagen. När jag kom till Trädgårdsgatan fanns det ingen bil hemma, men det lyste i huset så jag ringde på. Ingen öppnade, kände på dörren som var olåst och gick in. Strax därpå dök Marina upp. Hon hade skjutsat Jennifer till skolan. Jag hade kunnat tömt huset om jag velat.
Stannade till strax före tolv då jag åkte till busstationen och mötte Gudrun, som kom från Västerås.
Efter en liten fika i Nykroppa gick vi ut i det fina, soliga, -8 gradiga, vädret. Det blev en tur på sjön samt på gatorna tillbaka till huset.
Därefter var det dags att göra middagen, som vi intog i "gröna rummet" med en brinnande brasa. Nu blir det tv från 2:a världskriget och sedan: "God Natt!"

Inga kommentarer: