lördag 2 januari 2010

Lördag 2/1

God kväll!
Efter en lång frukost med tidningsläsning och ett lockande väder med endast -10 grader fick det bli snöplogning efter det senaste snöfallet. Det var inte mer än max 5 cm, men det är skönt att få undan snön.
Nu har det varit kallt en längre tid och det har runnit mer olja än vanligt. Jag har två hål på gården för bergvärme, men så länge de inte är kopplade till en panna blir det ingen värme. Nu är jag i valet och kvalet om jag skall ta hem någon kubik, låta elpatronen gå på eller elda med ved. Ikväll har det blivit drygt -18 grader igen. Det lutar nog mot olja.
I eftermiddag har vi sett Färjestad förlora mot Djurgården i förlängningen. Tyvärr höll min bisittare på DIF. Efter detta har det blivit Frost. Just nu reklam, men jag måste skynda mig tillbaka, så därför God Natt på er!

Inga kommentarer: