lördag 30 januari 2010

Lördag 30/1

God kväll!
Ja, då var det svinkallt igen, drygt -20 grader, när jag slog upp de blå i morse. Bortser man från kylan har det varit en solig, vacker dag utan vind. Nu på kvällen närmar det sig minus 20 igen.
Under förmiddagen körde jag en tvättmaskin och vattnade blommorna. Marina ringde och tingade bord och stolar till 50-års kalaset i mars. Lillasyster hörde också av sig och talade om att de tillsammans med Bosse och deras barn kommer att resa till USA och Kjell-Åke under april. De kommer hem strax efter hennes 70-årsdag.
Lunchen intog jag idag i Filipstad. Detta mest beroende på att jag behövde köpa ny fågelmat, den försvinner ganska fort i kylan. Under helgen har jag tänkt att skriva upp alla fågelarter som besöker matbordet. Idag har det varit ovanligt många domherrar, men också många andra sorter. Jag förstår inte hur de räknar fåglarna. Mina sitter inte still mer än någon sekund sen fladdrar de runt och tillbaka till maten. Passade också på att köpa bensin till Hondan, ny snö skall ju komma så det gäller att vara beredd.
Ikväll har det blivit hockey innan jag slog över och tittade på en av de nya Wallanderfilmerna, Prästen.

Inga kommentarer: