fredag 28 maj 2010

Fredag 28/5

God kväll!
En klarblå himmel gjorde att jag körde igång en tvättmaskin innan jag tog mig an frukosten.
Gjorde rent i växthuset, hängde tvätten innan jag klippte rosenbuskarna. Det tog större delen av förmiddagen.
Lunch som vanligt i Filipstad och sedan en tur till Ica. Det var ett tag sedan och det var mycket som skulle fyllas på i kylskåpet. Åkte också förbi hos Susanne, där ingen var hemma så jag lämnade en bunt med tidningar på altanen.
På eftermiddagen blev det en tur till handelsträdgården för att köpa jord och tomatplantor. Köpte också två blommor i amplar för verandan på framsidan. Pelargoner och gurkplantor får vänta ett tag eftersom det fortfarande är kallt på nätterna. Nu är morgondagen förberedd för plantering i växthuset. Det blev kaffe och lite prat innan jag återvände till Strandkullen.
Under kvällen har Lotta ringt ett par gånger. Hon var på firmafest och de hade en tävling och hon ringde en vän. Om svaren hjälpte eller stjälpte är jag ovetande om, men det kommer väl fram så småningom.
God natt på er!

Inga kommentarer: