onsdag 26 maj 2010

Onsdag 26/5

God kväll!
Eftersom det var ett bra arbetsväder var det ingen tvekan om vad som skulle göras. Det var dags för årets första gräsklippning. Den åkbara gräsklipparen satte jag på laddning, vilket innebar att jag körde med de vanliga klipparna. Det tog mig cirka fyra timmar att klara samtliga gräsmattor med avbrott endast för 11-kaffe.
Det blev en sen lunch i Filipstad innan jag fortsatte med att klippa kanterna efter vägarna. Denna gång med den åkbara.
Revisorn ringde och nu skall jag träffa honom i morgon för att slutföra årets bokslut. Även Lotta ringde för diskutera ett spörsmål hon hade.
Senare på kvällen ringde Tommy Adam, en arbetsledare från Kapro-tiden. Han var vid Prästbäcken på en MC-tur. Han kom och vi hade en trevlig samvaro med gamla minnen från arbetstiden.
Nu önskar jag er en god natt!

Inga kommentarer: