fredag 7 maj 2010

Fredag 7/5

God kväll!
Började dagen med att stryka upp en del tvätt som har legat ett tag. Elektrikern var klar med sin installation vid 9-tiden. Rörmokaren försvann samtidigt, men han är inte klar. Han hade fått felleverans av vissa slangar och väntar på ny leverans. Får se om han kommer på måndag. Utvändigt har de inte börjat gräva och koppla ännu. Fortsatte förmiddagen med att rensa i de två små rabatterna på baksidan.
Under eftermiddagen åkte jag till Karlskoga och tillsammans med övriga Svenssöner uppvaktade vi Sammy. Han har flyttat hem till sin tjej, Anna. Det var första gången jag besökte dem. Det blev tårta och kakor i massor. Det mesta hembakat, inte av Sammy.
På hemvägen stod det två rådjur mitt på vägen där det blir 70 i Storfors. Efter ett tag hasade de sig ner i diket.
Ikväll har jag beställt en kryssning till Helsingfors om två veckor. Det är första kvällen på länge som jag inte har suttit framför tv:n. Troligen får det bli sängen och upp till tre väntande tidningar i morgon vid frukostbordet.
God natt på er!

Inga kommentarer: