söndag 30 maj 2010

Söndag 30/5

God kväll!
Idag var det en riktigt fin försommardag. Solen sken och temperaturen gick stadigt uppåt. Var nere vid båthuset i eftermiddag och mätte vattentemperaturen. Idag nådde den 18-gradersstrecket. Badsäsongen närmar sig, även om det är minst 4 grader kvar innan jag hoppar i. Förra året var det 25 grader i vattnet under första juniveckan.
Idag hängde jag upp de blommor jag köpte för ett par dagar sedan.
Jag har fyllt på jord i växthuset och planterat de fyra tomatplantor jag köpt. Till torsdag får de hem nya gurkplantor så då blir det antagligen några sådana också.
I morgon är sista gympapasset för säsongen och då kommer också takgubbarna, så det blir full fart ett tag framåt.
God natt på er!

1 kommentar:

Lotta sa...

Så fint o somrigt det ser ut :)) Kramar