söndag 9 maj 2010

Söndag 9/5

God kväll!
Nere vid sjön har jag nu en mås som har byggt sitt bo på en sten. Jag har inte kunnat se om hon har ägg ännu, men hon ligger i boet så fort jag är på säkert avstånd. På en annan sten står det ett annat måspar varje gång jag går ner till sjön, men de har inte byggt något bo.
När jag var nere vid sjön passade jag på att ta vattentemperaturen. Man kan inte påstå att det är badväder. Termometern visade bara 12 grader.

Under förmiddagen fick jag besök av Thomas som var ute på en mc-tur. Han hade hört göken hemma hos sig både igår och idag. Något som jag inte har lyckats med.
Under eftermiddagen, när jag var ute och vandrade runt i trädgården kom Sjöberg cyklande. När han fick se mig kom han upp och pratade en stund. Det är hans son som brukar få ta ner några träd varje höst till ved.
Nu är det snart dags för sängen så jag önskar er en god natt!

Inga kommentarer: