lördag 22 maj 2010

Lördag 22/5

God kväll!
Efter frukosten, i det strålande vädret, tog vi en tur till Gömslet, Asköviken-Tidö, en plats med mycket sjöfåglar. Det var huvudsakligen skrattmåsar och tofsvipor som vi såg, men även, för mig mer okända fåglar, som gulärla och enkelbeckasin. Den senare hade en lång näbb, lika lång som den hade ben.
Under eftermiddagen såg jag tyvärr Sverige förlora semifinalen mot Tjeckien. För mig en helt onödig förlust. Tappade ledningen när det var sekunder kvar.
Nu måste jag meddela att jag inte kommer att göra något inlägg under ett par dagar eftersom vi skall iväg på en kortare resa. Tisdag kväll är det antagligen dags igen.
Ha en fortsatt bra dag och god natt på er!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Vart ska ni?? Båten eller ngt nytt projekt?? ha det iaf underbart :))
Kramar

S-O Svensson sa...

Det blir en kryssning till Helsingfors på ett par dagar.