lördag 1 maj 2010

Lördag 1/5

God kväll!
Under förmiddagen tog vi en promenad på ca 1,5 timmar. Bl.a passerade vi Kroppa IF:s motionslåda på Elimsvägen. Säsongens motionsdrive började idag och avslutas sista september.
Under promenaden såg jag de första sädesärlorna för i år. Normalt brukar jag se dem några dagar tidigare. Däremot såg jag svartvit flugsnappare igår, något som brukar ske efter att jag sett ärlorna.
Efter vandringen blev det ett sent förmiddagskaffe innan jag satte igång med dagens middag. Middagen åts i gröna rummet samtidigt som vi tände en brasa. Ute hade det blivit ett ganska rått och kyligt väder, så den värmde.
Under kvällen blev det finalen i "körslaget", som vanns av Team Moraelius. Ett ganska lättippat resultat, med tanke på deras popularitet ute i stugorna.
God natt på er!

Inga kommentarer: