onsdag 19 maj 2010

Onsdag 19/5

God kväll!
Fortfarande fint sommarväder! Eftersom jag inte hade kört igång dammen ännu tog jag tag i detta. Tömde bassängerna, tvättade rent från slam, fyllde på nytt vatten och körde igång fontänerna.
Åkte in till Filipstad och åt lunch. Tog vägen förbi Susanne, men hon var på väg till ett möte på jobbet så jag återvände hem. När jag kom hem stod det en bil på gården och två gubbar i gropen med slangarna i borrhålet. De hade nyss fått upp dem med en specialkrok, som de tillverkat. Svårt att förstå att det skulle gå med så enkla medel. Jag vågar påstå att det inte var en konstruktör som låg bakom. Nu är slangarna uppe och jag hoppas att de kommer och kopplar dem och gräver igen gropen i morgon.
Under eftermiddagen tog jag ut möblerna till verandan på framsidan. Invigde det hela med att grilla en korv som kvällsmat tillsammans med potatissallad och en kopp kaffe i det fina vädret.
Närmast lite nyheter och sedan god natt!

Inga kommentarer: