måndag 3 maj 2010

Måndag 3/5

God kväll!
När jag gick upp vid 5-tiden var det 3 grader minus. Vid 6-tiden när jag åkte iväg till Karlskoga var det bara att skrapa bilrutor igen.
Strax innan jag kom fram till Lunedet var det en bil som blinkade flera gånger. Gick ner till 90 och väntade mig en fartkontroll vid 70-sträckan eller ett antal älgar. Jag såg varken det ena eller det andra. Antagligen hade han blinkat till fler för de bilar som var bakom låg snällt i samma hastighet.
Idag var samtliga gympakompisar närvarande. Efter uppvärmning blev det ett core-pass.
När jag kom hem ringde Birgit och ville ha hjälp med att lyfta ur jordsäckar som hon hade köpt.
Eftersom jag hade mat hemma, det blir så när man har haft besök under helgen, stannade jag hemma och började göra i ordning några rabatter. Rosenbuskarna väntar jag med att klippa tills knopparna syns.
Rabatten vid södergaveln fortsätter jag med i morgon. Den är full av kirskål och det är ett otrevligt ogräs. Hoppas bara att det blir fint arbetsväder även i morgon.
Närmast skall jag se nyheterna och de rödgrönas skattepaket och kommentarerna kring detta.
God natt på er!


3 kommentarer:

Lotta sa...

Såg inte detta Vad har du att säga?? Jag hoppas vi svenskar är "smarta" i valet ;=)
Kramar

S-O Svensson sa...

Lotta, gör som jag, så blir det bra. Tar det muntligt senare.
Hälsningar

Lotta sa...

hahaha :)) förstår lite :))Kram