fredag 30 juli 2010

Fredag 30/7

God kväll!
Äntligen, idag kom den efterlängtade adaptern. I onsdags ringde jag och frågade vad de sysslade med eftersom den inte hade kommit på två veckor. Grabben som jag träffade denna gång sa:"Jag skickar en ny." Denna gång tog det alltså en dag. Nu är det fart på TV:n igen.
När jag kom hem efter lunchen idag tittade solen fram och jag bytte om till arbetskläder. Fick helt plötsligt arbetslust och hann med att skrapa och tvätta på uthuset under två timmar innan regnet kom.
Birgit kom förbi. Hon skulle plocka blåbär, som hon tidigare frågat om. Under en timme plockade hon ca 2 liter. Hon talade också om att grannfrun i huset före mitt hade avlidit. Ytterligare en kvinna på Strandvägen i 65-årsåldern. När jag satt på Louise såg jag Jansson gå förbi tillsammans med sina söner. Jag fick då en känsla av att det hade hänt eftersom jag hört att hon hade blivit sämre.
Nu skall jag titta på stor TV-bild innan jag kryper ner i sängen.
God natt på er!

Inga kommentarer: