söndag 11 juli 2010

Söndag 11/7

God kväll!
Återigen en tropisk sommardag. Vi tog en tur till Djäkneberget, som ligger nästan mitt i Västerås. Vi travade runt i värmen på de stigar som går runt på berget.
Vy från berget. Det är domkyrkan som syns mitt i bilden.
Efter turen åkte vi till en restaurang vid hamnen och tog en glass i skuggan. Åt ena hållet syntes båthamnen.
Tittade man åt andra hållet såg man lägenheter alldeles vid vattnet. Man kan säga att de är inte billiga.
Efter lite fika startade jag hemresan vid 14-tiden. När jag lämnade Västerås pekade termometern på 32,5 grader. Under resan pendlade den mellan 31 - 33 grader. Det kan man kalla sommar. Som tur är märker man inte temperaturen i bilen.
När jag kom hem gick jag ner till sjön och mätte vattentemperaturen. Den var nu uppe i 25 grader.
Vid 17-tiden anlände jag till Sten-Åke för att fira hans födelsedag. Där bjöds vi på grillade kotletter och grönsaker. Kvällen avslutades sedan med kaffe och två sorters tårtor innan jag fortsatte hemåt för finalmatchen i fotbolls-VM. Spanien vann till slut med 1-0 över Holland.
Under tiden vi åt kom det en kort men intensiv regnskur. Hemma visade det sig att det kommit knappt 6 mm under tiden jag varit borta.
God natt på er!


Inga kommentarer: