tisdag 13 juli 2010

Tisdag 13/7

God kväll!
Då blev framsidan färdigmålad idag. Började med att ta bort växter för att kunna måla överallt. De kommer inte tillbaka. Jag tycker att det ser bättre ut nu. Dessutom skräpar de ner när de blommat färdigt.
När jag var färdig blev det lunch i Filipstad. När jag kom tillbaka till Nykroppa vid 14:30 var det 30 grader. Det började mullra långt borta, men efter ungefär en timme blev det en riktig smäll och det började störtregna, ca 10 mm på kort tid. I smällen dog min sladdlösa telefon på övervåningen, TV-boxen samt modemet. Telefonen får bli en ny, troligen modemet också, skall kolla upp det i morgon. Har kollat upp boxen och det visar sig att det troligen bara är nätadaptern som gått sönder. Ringde Canal Digital och de skickar en ny utan kostnad trots att garantin gått ut.
TV kan jag se i köket och internet klarar jag med det mobila bredbandet.
Nu skall jag trösta mig med jordgubbar.
God natt på er!

Inga kommentarer: