måndag 12 juli 2010

Måndag 12/7

God kväll!
Åter en ljuvlig sommardag. På morgonen, när jag trimmade gräset vid stranden, var det 23 grader i vattnet. Efter denna början på dagen fortsatte jag med mitt målarprojekt.
Under lunchen åkte jag till ICA, efter maten på Louise. Där träffade jag Einar Liedberg, som jag inte pratat med på länge, så det blev en lång pratstund.
Här kommer några bilder från helgen i Västerås.
Här ses två av de fem skeppsättningar som finns vid Anundshög.
Vy mot Mälaren från Anundshög.
Enda runstenen i området.
En del av badplatsen vid Björnö fritidsområde.
Det är detta som Gudrun kallar skog. 5-kmslingan vid Björnö.
Västeråsarna hade gått man ur huse för att se "Power meet".
Det fanns hundratals av bilar i både bättre och sämre skick.
Jag tog inte så många bilder. Har betydligt fler bilar på film.
Under kvällen kom Elisabeth på besök för att svalka sig i vågorna. När jag var klar med dagens målning anslöt jag med kaffekorgen. Även jag svalkade mig i det nu 25-gradiga vattnet.
Måsarna, som satt på en sten ett stycke ifrån den sten där boet ligger, tyckte tydligen att ungen var för utsatt av vårt besök och kallade på den. Den svarade och efter ett tag gick den ner i vattnet och simmade till dem. Sedan blev det tyst.
När jag under kvällen satt på verandan kom en grävling gående emot gårdsplanen. När den upptäckte mig försvann den ner mellan träden. Här händer det, som ni ser, ett och annat.
God natt på er!

1 kommentar:

Lotta sa...

Härliga bilder och va kul att va på v-ås p.m :)) har inte varit där sen Andreas låg i magen :) Då körde jag en Cheva 57a genom stan :) En upplevelse :)) Rickie va med och lika stolt som jag hihihi:) Skulle ge mycket för någon film från det :) ja,, man börjar bli gammal och nostalgisk :))) Kramar