måndag 19 juli 2010

Måndag 19/7

God kväll!
Idag blåste det kyligt. Trots det visade termometern på skapliga 22,5 grader i vattnet. Den lilla måsungen vistas fortfarande till stor del på stenen vid sin födelseplats. Man kan undra var den andra tog vägen. Utanför boet ligger det tredje ägget som antagligen blev undanknuffat.
På förmiddagen styrde Gudrun färden mot Västerås. Hon återkommer i slutet på veckan för att se Diggiloo spela på Hötorget.
När jag skulle måla började solen vara framme alldeles för mycket. Då skrapade jag allt som var kvar och under eftermiddagen gjordes målningen. Nu är allt rött färdigmålat. Jag kanske tar något fönster också innan jag börjar med uthuset. Det blev även några gräsmattor under eftermiddagen.
Rådjuren har lyst med sin frånvaro sedan i början av juni. Floxen börjar blomma och nu kanske de kunde få stå i fred utan att bli uppätna. Häromdagen såg jag att blomknopparna hade börjat försvinna och idag kom herr bock själv spatserande.
Väntar fortfarande på delar efter åsksmällen. Det får bli lite TV nere i köket.
God natt på er!

Inga kommentarer: