tisdag 6 juli 2010

Tisdag 6/7

God kväll!
Idag blev det en resa till Karlskoga för att köpa färg. Samtidigt passade jag på att hälsa på hos Lotta, som har semester. Efter ett par baljor kaffe återvände jag till Nykroppa.
Lunchen blev på Louise i Filipstad och jag fortsatte till Susanne med tidningar. Samtidigt kom lilla Sofie, som skulle börja jobbet på eftermiddagen. Det blev ytterligare ett par koppar innan jag återvände hem. Nu blev det först målning och därefter klippte jag de två största gräsmattorna. Resten blir i morgon. Jag varvar målning med annat nödvändigt arbete. Det blir roligare då.
Baksidan av huset är nu helt klart enligt årets målsättning.
Pionerna blommar nu för fullt. Synd att de är så kortlivade.
När jag gick ner till sjön såg jag att en måsunge hade kommit till världen. Jag hade kameran med, men batteriet tog givetvis slut. Hämtade ett reservbatteri, men nu kunde man inte se ungen lika tydligt, tyvärr.
Det är inte enbart i rabatterna som blommorna finns. Dessa liljor växer bakom uthuset.
Nu är det snart dags för nyheter och fotboll så jag avslutar med, god natt på er!

1 kommentar:

Lotta sa...

Härliga sommar bilder igen :))
Kramar