torsdag 1 juli 2010

Torsdag 1/7

God kväll!
Idag gratuleras Carina, som fyller år.
Under morgontimmarna tog jag tag i div. arbete för Invest, skattedeklaration, betalningar och div. sorteringar. Då ringde Lotta och var salig. Hon hade under gårdagskvällen varit och tittat på ett litet hus. Nu räknar hon för glatta livet.
Under förmiddagen fortsatte jag med städning av köket och hallen. Det var längesedan och till helgen kommer besökare. Torkade också av verandan eftersom den fortfarande var dammig.
Efter lunchen i Filipstad spolade jag av bilen. Det var också längesedan och behövligt.
Vid 16-tiden infann jag mig i Kristinehamn för att fira Carina. Förutom jag var det hennes föräldrar och bror med familj. Vi bjöds på smörgåstårta och därpå kaffe med vanlig tårta. Mätt och belåten vände jag hemåt.
Det var en ljuvlig kväll nere vid sjön, vindstilla med blank sjö och 22 grader i vattnet. I måsboet ligger fortfarande de tre äggen. Det borde vara dags snart.
Jag önskar mina läsare en fortsatt bra dag och så småningom en god natt!

Inga kommentarer: