söndag 18 juli 2010

Söndag 18/7

God kväll!
Efter frukosten var frågan:"Vad gör vi i dag?" Det blir lite enformigt att ligga vid badstranden varje dag och dessutom var det lite halvklart och inte så fint badväder. Desto bättre resväder. Det fick bli en resa till Rottnerosparken. Det är säkert 20 år sedan jag var där senast. Det var större än vad jag minns det, men de flesta blommorna finns hos mig, men i mindre mängd. Jag har varit där tidigare på året och jag minns det som betydligt finare då.
När vi gick ut såg jag att vi gjort en förlust. Det är svårt att komma ihåg att man är pensionär, det gjorde att vi betalade 70 kronor för mycket. Det hade räckt till halva fikat, något att tänka på vid nästa lämpliga tillfälle.
Strax efter att vi kom hem anlände Susanne och Sten-Åke med bord och stolar som använts till olika festligheter under sommaren. En flaska vin gjorde att vi går plus i alla fall.
God natt på er!

Inga kommentarer: