torsdag 29 juli 2010

Torsdag 29/7

God kväll!
Denna gång hade vädergubbarna rätt. Det har hittills idag regnat drygt 25 mm. Det började redan innan vi gick upp i morse och har hållit på hela dagen.
Gudrun gav sig iväg till Västerås efter frukosten. Hon skulle få besök av sin son med familj från Stockholm. Hon var också lite rädd för hur det stod till med blommorna. Det är lite osäkert när man har någon annan som vattnar. I detta fall sonen i Västerås. Han har dränkt blommor tidigare.
Någon timme senare dök Susanne och Sten-Åke upp. De lånade en resväska för semesterresan till Spanien. De var stressade och fikat gick ganska fort.
Jag tänkte åka in till Filipstad för att äta lunch, men just då regnade det ganska rejält och jag bestämde mig för att fixa det själv. Problemet är bara att det blir i mesta laget för en person. Jag har ju lärt mig att man skall äta upp det man tar till sig.
För övrigt har dagen bara flutit på och nu tänker jag fortsätta med en bok som jag börjat läsa.
Ni får ha det så bra och god natt på er!

Inga kommentarer: