tisdag 27 juli 2010

Tisdag 27/7

God kväll!
En mulen morgon blev snabbt en klar och fin dag. Eftersom det varit några tråkiga dagar, vädermässigt sett, fick det bli sollapande på bryggan.
Igår klantade jag mig. Jag såg att det hade samlats lite vatten på taket till hammocken. Jag tryckte ut det till kanten för att det skulle rinna av. Samtidigt hade jag kameran hängande på armen. Det bar sig inte bättre än att det rann vatten ner på den, och därmed var den död. Därför, efter lunch, gick jag till Expert och köpte en ny. Det blev en Nikon med 14,2 megapixels och 10x zoom. Lika enkel att hantera som den gamla.
Idag åkte båtarna i sjön. Man kan fråga sig varför. De skall ju snart upp igen. Det är bara att hoppas att sommaren fortsätter så att det kan bli en och annan tur.
Trots att rådjuren varit i farten finns det en och annan Flox kvar.

Malvorna bryr de sig inte så mycket om utan de får stå nästan orörda.
För en del år sedan planterade jag rosor vid västra gaveln. De har dött ut den ena efter den andra. Detta är den enda som finns kvar.
Även idag blev det en sen kväll så jag önskar er en god natt!





Inga kommentarer: