lördag 31 juli 2010

Lördag 31/7

God kväll!
Mulen morgon, men inget regn under dagen. Efter lunch blev det soligt och fint väder. Efter att ha suttit inne och förberett en del papper till kommande torsdag, då Rotary startar sina möten, lockade det fina vädret ut mig.
Det fanns en hel del hallon mogna och därför började jag plocka för att ha och avsluta kvällen med. Jag har både röda och gula hallon på tomten.
Jag föredrar smaken av de röda bären, kanske beroende på att man är mer van vid dessa.
De kommer att smaka bra framför TV:n ikväll.
Birgit hade varit i min skogsdunge och plockat tre liter blåbär, vilket hon föredrar. Jag plockade två liter förra året, men de ligger fortfarande i frysen.
Det var soligt och fint under eftermiddagen, men det blåste rejält vid sjön.
Nu får det bli TV-tittande ikväll och jag önskar god natt!

Inga kommentarer: