onsdag 21 juli 2010

Onsdag 21/7

God kväll!
Idag är det en sådan dag då jag tagit det lugnt. Jag började dagen med en tvättmaskin. Under tiden var det frukost och tidningsläsning. Jag körde resterande gräsmattor under förmiddagen, när jag väntade på posten för att se om det var något från Canal Digital och Telia. Tyvärr, ingenting. Det är nästan bra att det är dåligt med program just nu. Det är inte så roligt att sitta i köket och titta på TV. Man somnar mycket bättre vid den stora TV:n. Inte heller något modem, men även det klarar jag mig utan.
Efter lunchen i Filipstad tog jag vägen förbi Monica och grattade henne på födelsedagen. De hade sina grabbar hemma och höll på att packa för att åka till stugan. Innan de gav sig iväg blev det kaffefika med en kaka som försvann. Nu fick de hitta på något annat i stugan. Så kan det gå när det kommer oväntat besök.
Tvätten tog jag hand om under eftermiddagen och avslutade med besök vid sjön. Idag fortfarande 25 grader i vattnet. Annars har jag mest förberett mig mentalt för målningen av uthuset.
Det är inte alla blommor man behöver plantera, en del sköter det själva eller om det är en liten pippifågel som gjort det.
För ett år sedan fick jag en ros i kruka. Under hösten planterade jag den i rabatten vid ingången. Nu blommar den för fullt och nya knoppar är på gång.
God natt på er!

Inga kommentarer: