lördag 10 mars 2012

Lördag 10/3

God kväll!

Vid lunchtid åkte vi till Filipstad för Gudrun hade fått för sig att hon skulle göra några inköp.

När detta var avklarat gick vi till Kvarnen och dagens vernissage. Jag hade sett i Filipstads Tidning en artikel om konstnären, Janne Samuelsson, och insett att det inte var något i min smak. Trots allt var verkligheten bättre än de foton som visades i tidningen. Det slutade med att jag köpte en färgglad målning, som jag också sett ut plats för. Den hämtas om tre veckor.

När jag var hemma igen och gick ner till soptunnan kom en Volvo sakta glidande och stannade vid mig. Det var kommunens representant som tidigare tittat på mina granar. Han visade vilken det var som de ville ha som alternativ när de skall ta årets adventsgran vid Coop. Den står ihop med en del andra granar och jag lovade att de skall få ta den.

Idag fick det bli en sen lunch med röding, som jag tillagade i ugnen. Fisken hade jag tidigare fått av Stefan, som fiskat upp den. Potatis och sås därtill gjorde den till en utmärkt god lunch.

Vi har sett melodifestivalen och konstaterat att det inte var några stora överraskningar i röstningen.

Nu blir det avslutning av dagen med en deckare.

God Natt!

Inga kommentarer: