söndag 4 mars 2012

Söndag 4/3

God Kväll!

I morse ville Gudrun ner till Vasaloppsstarten för att uppleva årets start. Efter lite diskuterande kom vi fram till att det var nästan omöjligt att se något på plats. Det blev istället att vi tittade på starten i TV:n samtidigt som vi åt frukost. Det var både bekvämare och varmare.

Det var fint väder och vid 11-tiden avvek vi från TV:n och åkte mot Högfjällshotellet. Gudrun joggade hemåt och jag körde ett varv i motionsspåret. Nu kände man att det var längesedan som man stod på ett par skidor. Det kändes som att balansen var borta och jag brydde mig inte om att det kom någon och åkte förbi. För några år sedan hade man kämpat för fullt. Synd att jag inte passade på att få några mil i benen när det var snö på sjön. Det blev i alla fall en massa frisk luft och sol.

När jag kom tillbaka till stugan hade Gudrun precis kommit in. Även idag blev det mat hemma. Färsbiffar med potatis och god sås. I morgon blir det antagligen ett besök och lunch nere i byn.

Det känns att luften gör att man känner sig trött och jag säger:

God Natt!

Inga kommentarer: