torsdag 15 mars 2012

Torsdag 15/3

God Kväll!

Tänk vad ljust det har blivit på någon vecka. Nu behöver man inte köra med helljuset påslaget när det bär iväg till gympan. Idag var det ett pass med hälften spinning och hälften styrka och mage.

Efter passet blev det en tur till Tedenrud, som jag inte har besökt på ett par veckor. Sedan Rotary och vidare till "Biljettstället" för att skaffa biljetter till BIK:s match mot Djurgården på lördag. Då fick jag veta att BIK inte hade släppt mina biljetter ännu, skulle antagligen göra det i morgon. Stack därför till BIK:s kansli, och det stämde. Det var bara det att han kunde inte hitta dem. Efter ett tag kom han att tänka på att Bengtzen hade varit och sökt biljetter och kanske tagit dem. Mycket riktigt, de låg på hans bord. Nu finns de hos mig.

BIK började sin kvalserie mot elitserien idag med match borta mot Timrå. Efter första perioden hade BIK ledning med 3-1. Tyvärr kunde de inte hålla detta matchen ut. Timrå vann i förlängningen efter att matchen slutat 4-4 efter full tid. (1-3, 3-0, 0-1, 1-0). Timrå gjorde fyra av målen när BIK hade utvisade spelare. Det gäller att hålla sig på banan.

På lördag blir det säkerligen publikrekord när Djurgården kommer på besök.

Under kvällen har jag sett hur HV71 slog Färjestad under förlängning i slutspelet. Där leder Färjestad med 2-1 i matcher, först till fyra gäller.

God Natt!

Inga kommentarer: