fredag 23 mars 2012

Fredag 23/3

God Kväll!

En härlig morgon, som jag började med att städa i ett par rum och toaletter. Fortsatte med att göra en inköpslista efter ett recept jag tagit ut. Därefter till ICA. När jag varit hemma en halvtimme kom Gudrun infarande, en timme tidigare än vad hon brukar. Det fick bli välkomstkaffe med wienerbröd som jag köpte när jag var i stan.

Efter en runda ner till sjön och lite tidningsläsning fick hon för sig att hon ville till F-stad. Så blev det och givetvis skulle hon till Kajs och titta på hans sista dag som klädeshandlare. Den 3:e öppnar den nya ägaren på nytt. Gudrun lyckades hitta några plagg till sina barnbarn.
 När vi kom hem började jag med maten. Det blev något, för mig, helt nytt, kycklingfiléer fyllda med getost och basilika. Som tillbehör blev det pressad potatis och en sås. Som dessert hade jag gjort det lätt för mig och serverade kaffe och en bakelse från "Skafferiet".
Strax efter att vi ätit och var mätta och belåtna kom en svart Volvo inkörande. Det var Susanne som kom med sina två minsta barn, Simon och Sofie.

Som kvällsnöje har det varit "Skavlan", som jag tyckte hade bra gäster och det var en trevlig timme.

God Natt!

Inga kommentarer: