onsdag 21 mars 2012

Onsdag 21/3

God Kväll!

Ja, då var det klart. Färjestad klara för semifinalen efter att ha vunnit över HV71 i en hård och spännande match i Karlstad. I klacken syntes Pilz från Nykroppa.

Började dagen med att stryka upp den tvätt som hade blivit liggande.

En solig och fin dag lockade ut mig. Började med att montera av plogen från 4-hjulingen. Bytte till kärran och lastade på motorsågen, yxa och spett. Åkte ner mot det träd som jag gått och tittat på. Idag var det lugnt och fint så jag tog tag i det. Hade varit lite rädd att det inte skulle falla som jag ville, men det blev som jag tänkt. Ju mer jag tittar, ju mer gamla dåliga träd hittar jag.

 Här har trädet lagt sig.

Här är det kvistat och uppsågat av en svettig skogsarbetare. Nu återstår det att köra upp det för klyvning. Det får vänta någon dag. Jag avundas inte de som använder vedeldning till uppvärmning. Det går väl an att såga ner träden, men sedan börjar det verkliga jobbet.

Nu skall jag titta på Sveriges Mästerkock, som jag spelade in under hockeymatchen.

God Natt!

Inga kommentarer: