tisdag 27 mars 2012

Tisdag 27/3

God Kväll!

Vid 9-tiden ringde Birgit. För några veckor sedan hade jag lovat att skjutsa henne till Karlskoga, så att hon kunde gå till en klädaffär. Nu ville hon iväg, antingen i dag eller i morgon. Jag valde idag och vid 10-tiden hämtade jag henne och det bar iväg till Karlskoga.

Första stopp var till Larsson i Sandviken. Hon kände på många tygtrasor. Under tiden hade jag hittat en stol där jag slog mig ner. Hon lyckades hitta en blus och sedan blev det Team Sportia, där hon skulle titta på en jacka. Då passade jag på att gå till Ö&B för att se om de hade stora brevlådor. Tyvärr, jag kunde inte hitta några. Återvände till sportaffären, där hon höll på med att gå igenom sortimentet. Under tiden blev det lite hockeysnack med en expedit. Det blev ingen jacka, istället var det dags för nästa affär, en skoaffär.

På vägen dit passade jag på att fylla tanken med bensin, den hittills dyraste under min levnadstid, 15:93 / liter. Hon hittade inga skor i rätt storlek i den modell som hon ville ha, så det var snart avklarat. Istället blev det en tur till urmakaren för inköp av en äggklocka med digital visning.

Nu hade klockan blivit så mycket så det var dags för en dagens lunch innan vi återvände hemåt.

På vägen hem skulle hon in och köpa ägg på hönseriet.
Även jag köpte en karta, så nu är påsken räddad.

I kväll var det dags för månadens Kuggmöte. Det var Bengt Frisk, Gelleråsen, som berättade om vildsvin och jakt på dem. Han hade med sig smakprov på rökt vildsvinkött, som smakade mycket bra. Han och hans jaktkompisar brukar skjuta ett 20-tal per år. Han hade med sig betar från en galt han hade skjutit. Den hade vägt 200 kg, slaktad ca 100 kg.

På vägen hem hörde jag att BIK hade blivit besegrade av Örebro i returmötet med 3-0. Trots det ligger de kvar på tredje plats när det nu återstår fyra matcher.

God Natt!

Inga kommentarer: