tisdag 20 mars 2012

Tisdag 20/3

God Kväll!

I morse när jag slog upp de blå blev jag lite förvånad. Marken var täckt av ett tunt snötäcke. Kan tyckas helt onödigt, men det dröjde inte länge förrän det hade smält bort.

Under förmiddagen kom min kvartalsleverans av en kartong vin. Problemet är att jag hinner inte dricka upp allt mellan leveranserna.
 När jag tog en "inspektionsrunda" på tomten råkade jag slänga ett öga på denna holk. Då möttes jag av ett annat öga, inte från en fågel. Jag hann inte få fram kameran, som låg i jackfickan, innan djuret försvann. Kan ni gissa vad det var? En ekorre! Hålet i holken hade tidigare gjorts större av en hackspett. Där ser man att det är bra med plåt runt hålet. Om ekorren har sin bostad där eller om han bara var på besök vet jag inte.
Jag har en myrstack och där kryllar det av myror när solen tittar fram.

Idag var det hockey på riktigt. Tillsammans med Sten-Åke var jag i Nobelhallen och såg mötet med Rögle, som hittills gjort bra ifrån sig i kvalserien. Trots att BIK inte gjorde någon av sina bästa matcher gjorde de vad de behövde och vann matchen med 3-1. Tyvärr var det bara drygt 2600 åskådare, lite för lite i en kvalmatch, tycker jag.

God Natt!

Inga kommentarer: