fredag 16 mars 2012

Fredag 16/3

God Kväll!

Jag har lite svårt att inse att fredag är fredag, jag vill gärna få den till lördag. Kan det bero på att det blir en skön avkoppling efter ett hårt träningspass dagen innan?

Efter morgontidningarna insåg jag att jag måste hitta på något. Idag blev det en grundlig städning av kök och hall. Nu klarar de sig några veckor igen. Mest gäller det att hålla rent köksbordet från tidningar och annan post.

Fick ett trevligt samtal från min bankman. Det blev mest prat om BIK och Färjestad i kvalet/slutspelet.

Under eftermiddagen tog jag en tur till Filipstad och ICA för lite kvällsgodis. Tittade in hos Susanne och Sten-Åke, där även Simon infunnit sig. Strax efter mig dök även lillflickan upp. Jag stannade tills kaffet var urdruckit, sedan var det dags att åka hem och vila öronen. Man är ju inte van med så mycket prat på en gång.

Följde matchen AIK-Luleå, som AIK nu leder med 3-1 i matcher. Tittade även lite på Skavlan, men idag tyckte jag inte att det var så intressant.

Såg i min almanacka att May, min gamla granne, fyllde 98 år. Numera bor hon nere på Åhrlundsgården.

Pratade med Elisabeth, som följer med på BIK-matchen i morgon.

God Natt!

Inga kommentarer: